FOTOGENIC STORIES

Wauw! Dit verhaal is geschreven door Menno Koole van Zeeland Zakelijk. Zijn verhaal geeft precies weer wie ik ben en waar ik voor sta. Wij hebben maar een keer afgesproken en dat was toen we deze interview hadden. Ongeloofelijk mooi om te zien hoe hij met zijn woorden precies de juiste kern raakt.


Wat ik hiermee wil zeggen is dat het zo belangrijk is om in gesprek te gaan en samen te werken met mensen die op dezelfde manier denken als jij. Dat moet je van binnen voelen. En als het matcht met elkaar dan ontstaat is heel moois zoals in dit geval een mooi verhaal waar ik voor 100% achter sta. Top tekstschrijver en behoorlijk betrokken persoon. 

Menno zijn verhaal is op de website van ZEELAND ZAKELIJK te zien.

HOE DOEN WIJ HET, CREATIEF ONDERNEMEN 

In deze crisis tijden help ik ondernemers om zichtbaar te worden. Veel van mijn opdrachten zijn uitgesteld omdat veel bedrijven dicht gingen en omdat er meeste mensen vanuit huis gingen werken. Er viel dus niet veel te fotograferen. Ik had besloten om mijzelf nuttig te maken en andere ondernemers te helpen. Door een paar vragen te stellen aan deze ondernemers kreeg ik waardevolle en creatieve oplossingen. Deze ideeën verspreid ik onder andere ondernemers door elke dag een filmpje op mijn sociale kanalen op te zetten. Zo helpen we elkaar om nog creatiever te worden. 

Op mijn YouTube kanaal zijn al deze video's te bekijken: https://www.youtube.com/channel/UCQcWu5aR8UIDolPSLA8StTA…

Heb je ook tips voor andere ondernemers en wil je zelf ook “in the picture” komen laat het me dan weten. Ik help je graag deze bijzondere periode te overbruggen want zichtbaar zijn is juist nu ontzettend belangrijk.


Waardevolle tips op een rij:

  1. Bied TO-GO service indien mogelijk
  2. Bied extra service aan door producten thuis bij mensen te bezorgen
  3. Focus op online
  4. Filmpjes maken op Instagram
  5. Lookbooks maken en op Instagram posten
  6. Private Shopping
  7. Online interactie met klanten
  8. Doelgroep verwennen
  9. Zelf bezorgen
  10. Goed luisteren naar klanten
  11. Actief zijn op social media
  12. Net iets extra doen voor je klanten
  13. Gebruik zoveel mogelijk je online platformen
  14. Thuisbezorging mag niet ontbreken 
  15. 3. Bouw een website, nu is er de tijd voor
  16. Veel op Facebook en Instagram zetten over je webshop
  17. Maak je cadeaubon extra waard 
  18. Geef een leuk cadeau weg bij een aankoop

DE REVIEWS VAN TEVREDEN KLANTEN HEBBEN EEN POSITIEVE IMPACT OP DE OMZET


"De reviews van tevreden klanten hebben een positieve impact op de omzet" las ik net. En dat geloof ik wel en bovendien heb je daar ook nog andere voordelen mee:

1. Je leer veel van je klanten of het nou een goede of een slechte review is. Er is eigenlijk geen slechte review volgens mij, mits je daar voor open staat uiteraard..

2. Je wordt ontzettend trots op je bedrijf en je eigen kunnen en dat geeft je dan weer meer vertrouwen in jezelf.

3. Je schept er vertrouwen mee bij je klant zodat hij/zij eerder bij jou iets wil kopen of een dienst wil aanvragen.

4. Uit onderzoek blijkt dat bijna 80% van de consumenten eerst de reviews leest voordat ze overgaan tot een aankoop. Vandaar is het des te belangrijker dat je altijd om een review vraagt na een opdracht.


Hier een mooie review van een mooi, jong en fotogenic😀  bedrijf waarmee ik al een paar jaar samenwerk. Door de groei en de wisseling van het personeel heeft het HR adviesbureau OAZ regelmatig nieuwe foto's nodig:


“Fotogenic voorziet in vakbekwame (bedrijfs)fotografie. Er wordt altijd goed geluisterd naar onze klantwens en daarin wordt verder mee gedacht om tot het gewenste eindresultaat te komen. Dit zorgt iedere keer weer voor een zeer prettige samenwerking!” Zaura Corré - HR adviseur bij OAZ 

Het komt vaak voor dat ik net als bij het OAZ bij één en het zelfde bedrijf een paar keer per jaar fotografeer omdat er bijvoorbeeld een nieuw personeelslid aangenomen wordt of omdat er nieuwe foto’s nodig zijn voor hun social content. Ik heb daar iets op verzonnen, namelijk een “BEELD CONTENT” abonnement. Voordelen: goedkoper, altijd goede kwaliteit, dezelfde fotografie stijl, tijdbesparend. Kosten hiervan kan je vinden op mijn website www.fotogenic.nl. Ik hoor graag van je.

Copyright © All Rights Reserved